Cerita Seketika

Dengan perlahan kaki aku bersilang ke atm mesin dengan niat untuk menambah nilai. Aku mengambil jalan distance walaupun ada jalan displacement. Aku perlu masa untuk berfikir, ia benar atau tidak apa yang aku akan buat sebentar lagi. Orang sekeliling aku hiraukan, aku pandang ke bawah, pandang kaki aku. Aku persoalkan, mampukah aku berdiri dengan kaki sendiri seperti sedia kala.

Tak sampai satu minit, aku menerima mesej no telefon aku berjaya ditambah nilai. Aku menekan pause lagu yang sedang dipasangkan mp3 usang pemberian dia, Mew by Comforting Sounds dan menarik earphone di telinga. Mendail no telefon Adam, angkat tapi tidak bersuara dan end call tiba-tiba. Aku mendail lagi, kali ini tidak diangkat. Langkah perjalanan pulang aku semakin laju, aku berhenti seketika. Aku duduk di kerusi kayu yang rapuh dan lancarkan nafas aku. Tangan aku menggeletar, aku menaip, aku melepaskan dia. Dengan nafas panjang, aku menekan send.


1 new message terpapar di skrin. Maxis kata no telefon dia dah lama mati. Ya, seperti tuan punya no telefon juga sudah mati.

No comments:

Post a Comment